Как да спим с настинка?

1

Официално е зима. Снегът, горещият шоколад и Коледа са позитивната ѝ част. Както знаем, обаче, винаги има уловка – в случая това са настинките. Практически невъзможно е да се измъкнете без поне една такава през зимния сезон, а всички знаем, колко ужасно е да си болен. 

Как сънят влияе на настинката?

Единственото хубаво нещо, когато сме болни, е, че имаме повече време за почивка. И за сън. Истината е, че сънят помага при борбата с настинките. Това е така, защото сънят и имунната система са свързани. Проучвания сочат, че качественият сън подобрява имунитета, тъй като регулира секрецията на хормони в тялото и намалява възпалителните процеси. Статистиката казва, че за хората, които спят по-малко от 5 часа на нощ, е три пъти по-вероятно да настинат, от тези, които спят 7-8 часа.

Как настинката влияе на съня?

За жалост е ужасно да спиш болен. Въпреки че повече от 40% споделят, че спят повече, когато са настинали, сънят тогава е проблемен. Носът ти е запушен, дишаш като куче, което пък изсушава гърлото и води до кашлица, ту ти е студено, ту – топло. Все симптоми, които те будят и нарушават продължителността и качеството на съня. 

Ето няколко съвета за по-добър сън с настинка:

  1. Мед

Преди да се засилиш към лекарства против настинка от всякакъв вид и текстура, експертите препоръчват да се възползваш от природните средства, в случая – мед. Със своите противовирусни, противогъбични и антибактериални свойства, медът е чудесен начин да атакуваш досадните симптоми на настинката. Медът помага директно и на съня, успокоявайки гърлото и рефлекса ни да кашляме, осигурявайки ни спокоен и възстановителен сън. 

  1. Лекарства против кашлица

Като част от имунната реакция на тялото,, кашлицата има своя цел – да изчисти горните дихателни пътища от инфекцията. В този ред на мисли, прекаляването с лекарствата против кашлица може по-скоро да навреди, отколкото да помогне, удължавайки периода, в който организмът се бори с настинката. Затова, със сигурност третирай кашлицата със съответните лекарства, за да подпомогнеш спокойния сън, но винаги в умерени количества. А ако това не стига, винаги може да се обърнеш към природата и да свариш топъл чай, който да увлажни лигавиците и да потисне кашличния рефлекс. 

  1. Отпушвай носа си

Препаратите, които отпушват носа, съдържат субстанции, които влияят на кръвоносните съдове и ги карат да се отворят, улеснявайки дишането. В допълнение, обикновено помагат и за намаляване на постназалния секрет, което пък намалява кашлянето. С две думи, капките за отпушване на нос са най-добрият приятел на съня ти по време на настинка.

  1. Топли течности

Топлият чай и пилешката супа са популярни домашни лекове за настинка. Макар и да липсват конкретни научни доказателства за благоприятното им влияние, топлите течности все пак облекчават болките в гърлото и затоплят тялото, а в допълнение с уютното чувство и носталгията около тях, съвсем си струват опита. 

  1. Повдигай главата си 

Кашлицата, свързана с постназални секрети, се засилва когато човек е в легнало положение. Причината е проста – гравитация. Затова е препоръчително да спиш на по-висока възглавница, така че главата ти да се намира на по-високо отколкото тялото. 

  1. Увлажнител за въздух

Експертите са единодушни, че по-високите нива на влажност на въздуха са по-благоприятни за прочистването на дихателните пътища и облекчаването на симптомите. Препоръчителните нива на влажност са между 30% и 50%. Допълнителна полза е, че вирусът на ифлуенца става по-малко заразен в тези граници на влажност, което може да предпази останалите хора в дома ти, за да могат да те глезят с пилешки супички и чайчета. 

При всички случаи, ужасно е да си болен и с пълно право (и глас) може да мрънкаш. Надяваме се тези съвети да помогнат на съня ти, а когато не спиш – може да четеш още интересни статии в нашия блог.

Свързани Съобщения